Kiedy i o ktorej godzinie zostal zmodyfikowany plan lotu Tu 154 ?
Z powyzszego wywiadu wynika, ze plan lotu przeslano 09.04.2010 o godz. 11.47 , ktory nastepnie z powodu czeskiego bledu (winno byc ASKIL bylo AKSIL) zostal odrzucony.
Zalozmy , ze plan lotu celowo zostal zmodyfikowany dopiero 10.04.2010 o godz. 6.25. Nastepnie zadzwoniono do kancelarii Prezydenta , ze z powodu bledow formalnych start TU154 odbedzie sie z okolo polgodzinym opoznienieniem.
"– Plan lotu składaliśmy zazwyczaj od 12 do 3 h przed lotem, tak na wszelki wypadek, gdyby pojawiły się jakieś problemy techniczne – mówi płk Pietrzak. – Wymaganie formalne mówi o zgłoszeniu planu lotu nie później niż na godzinę przed startem."
Dlaczego opozniono wylot delegacji do Smolenska.?
A no dlatego , ze musieli wyleciec o tym samym czasie co lot oblotowy nr. PLF 1-2-0-1 z dnia 09.04.2010, prawdopodobnie z generalem Blasikiem na pokladzie. Ale o tym pozniej.
Wrocmy na chwile do notki
Tu-154 lądował 9.04 w Smoleńsku, w takiej samej mgle...
clouds.salon24.pl/249947,tu-154-ladowal-9-04-w-smolensku-w-takiej-samej-mgle
i do mojej poprzedniej notki i do rozmowy polskich oficerow dyzurnych monitorującaych lot tupolewa,
Dwa plany lotu TU154
Rozmowa między ppłk Jarosławem Z., oficerem operacyjnym Centrum Operacji Powietrznych a mjr Henrykiem G, dyżurnym Centrum Hydrometeorologii (godz. 8.37):
Ppłk. Jarosław Z: No co, Heniu?
Mjr Henryk G: No, wychodzi na to, że powinien, jak już chce koniecznie, to w Moskwie.
Z: Ale dlaczego? Ale on ma zapasowe na Witebsk i ten… Witebsk i Mińsk.
G.: Witebsk powiedział mi poprzednik, że jest nieczynne. A Mińsk ma taką samą odległość, jak do Moskwy.
Z: No fakt."
Zalozmy, ze ktos celowo zrobil czeski blad w planie lotu , by faktycznie zmienic lotniska zapasowe.
A dlaczego?
A no dlatego , ze lotnisko w Witebsku
09.04.2010 bylo CZYNNE
10.04.2010 bylo NIECZYNNE
STENOGRAM ROZMOW Z KOKPITU Tu-154
Pierwsza informacja o pogodzie
08:14:06 ATC Polish 1-0... Polish Air Force 1-0-1, for information at 06:11 Smolensk visibility 400 meters fog.
ATC -kontroler ruchu lotniczego Minsk
08:22:45 ATC E... PLF 1-0-1, Moscow-Control, good morning, descent to 3600 meters and then contact... Korsaż frequency 124,0
ATC -kontroler ruchu lotniczego Moskwa
08:23:29 CPT Korsaż-Start, polski 101, dzień dobry
08:23:33 ATC Polski 1-0-1. Korsaż odpowiedzial ATC -kontroler Smolensk
I tu ciekawostka .
Dlaczego w tym momencie kontroler w Smolensku pyta o lotniska zapasowe?
08:23:59 ATC A jakie macie lotnisko zapasowe?
08:24:03 CPT Witebsk, Mińsk.
08:24:08 ATC Witebsk, Mińsk, prawidłowo?
08:24:10 CPT Prawidłowo zrozumiałeś.
Skoro informacje o pogodzie przekazal o godz.
08:24:22 ATC PLF 1-2-0-1, na Korsażu mgła, widzialność 400 metrów.
Bo to nie byl lot PLF 101 a lot oblotowy o nr PLF 1-2-0-1
Znalezione w sieci
http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_lotniska/21-warszawa_okecie_epwa_waw/1373-samolot_rp.html
21-03-2007 18:43
“To trochę zależy od tego kto jest na pokładzie. PLF101, 102 to tutka z premierem lub prezydentem na pokładzie.
PLF121 i PLF122 to loty techniczne.
Jaczki zgłaszają się jako PLF i numer boczny, np. PLF045”
W stenogramie mamy oznaczenie o nr PLF 1-2-0-1
Uzupelnienie notki
stenogram
08:39:02 N Kabina. Sterowanie przednim podwoziem mamy włączone. Mechanizacja skrzydeł.
08:39:07 A Mechanizacja skrzydła przeznaczona jest do (niezr). {Głos w tle czytania karty - gen. Błasik.}
"Rozkaz lotu dla załogi wydaje się zawsze przed oblotem weryfikacyjnym - jego ważność trwa 48 godzin. Precyzuje to instrukcja Head określająca procedury bezpieczeństwa przewozów VIP-ów. Lot weryfikacyjny więc może być równie dobrze realizowany na dzień czy 30 godzin przez lotem właściwym."
Lot musiał odbyć się 09.04.2010, skoro 08.04.2010 był w Pradze:
http://www.bibula.com/?p=25917
Co oznacza cyfra “0”. Czy lot oblotowy o nr PLF 1-2-0-1 oznacza, ze na pokladzie byl general Blasik a jesli nie to co oznacza cyfra "0"!??