MMariola MMariola
2896
BLOG

KIM BYLI ZAMACHOWCY NA POKLADZIE TU154?

MMariola MMariola Polityka Obserwuj notkę 10

 

Zgodnie z trescia planu lotu, lotnisko w Smolensku nie bylo w rejestrze miedzynarodowych danych informujacych pilotow miedzy innymi o aktualnej pogodzie w jego rejonie (w planie lotu, oznaczone było literami ZZZZ.)  Jak wszystkim wiadomo PODOBNO piloci uzyskali dopiero podczas lotu informacje o pogodzie w rejonie lotniska, pochodzaca od polskiej zalogi samolotu, ktora niewiele wczesniej przed nimi na nim ladowala.

Posluchajmy co w wywiadze z TVN mowi Dariusz Szpienta ze szkoly pilotazu "AD Astra"

PLAN LOTU:
PLF 101-I-M

M oznacza military-wojskowy. (plan lotu depesza którą musi nadać każdy statek powietrzny żeby mógł wykonać lot w przestrzeni kontrolowanej)

BAMSO Z182.ZULU182.ASLUX.ASKIL.B102>ZZZZ015 (SMOLEŃSK-nieskatalogowany)
lotniska zapasowe:
UMSS – MIŃSK
UMII – WITEBSK
OPR POLISH AIR FORCE
STS/HEAD
DOF/1004
samolot udaje się na lotnisko oznaczone ZZZZ015(tzn że nie figuruje w systemie klasyfikacji międzynarodowej lotnisk)


Operatorem jest Wojsko Polskie -OPR/POLISH AIR FORCE,lot miał status STS/HEAD(HEAD-leci nim prezydent,premier lub marszałek) data lotu DOF/100410

od 2.30 minuty

Z niego (tzn, z palnu lotu) wynika tez , ze udaje sie na lotnisko oznanczone czterema ZZZZ , to znaczy , ze to lotnisko nie figuruje w systemie miedzynarodowych lotnisk. W zwiazku z tym , ze lotnisko bylo nieoprzyrzedowane nie mozna bylo okreslic na nim pogody, na tym lotnisku . To wtedy PRZEPISOWO musimy okreslic dwa lotniska zapasowe i w tym planie lotu zostaly zaznaczone Witebsk i Minsk

 


 

 

Co zawiera raport pogodowy 

Jak zapewnił nas płk Wiesław Grzegorzewski z MON, piloci dostali raport pogodowy, który "pozwalał na wykonanie zadania", czyli przelot i lądowanie w Smoleńsku. Chcieliśmy ten raport zobaczyć, ale nam na to nie pozwolono, tłumacząc, że przejęła go prokuratura.

1. Co zawiera raport pogodowy

Jakie dane dotyczące pogody otrzymuje pilot przed startem? Czy może nie wiedzieć, że nad lotniskiem, na którym chce lądować, panują złe warunki?

Oto nasze ustalenia:
- Meteorologiczne komunikaty lotnicze niezwykle precyzyjnie opisują warunki oraz prognozy dotyczące lotnisk docelowych i trasy przelotu. Pilot wie zatem, jakie będą: zachmurzenie, podstawa chmur (ich odległość od ziemi), widzialność (to, co widzi z kabiny - w kilometrach), zjawiska (np. zachmurzenie, zamglenie, opady, burze), prędkość wiatru, temperatura, wilgotność oraz ciśnienie. Nie ma więc możliwości, by pilot, startując, nie wiedział, że na lotnisku, do którego zmierza, warunki atmosferyczne nie pozwą na lądowanie (przy założeniu, że przewidzieli to synoptycy).
- Członek załogi samolotu (pierwszy lub drugi pilot) odbiera raport meteo i potwierdza to swoim podpisem. Na raporcie widnieje także nazwisko osoby, która go sporządziła.
- Jeśli pogoda zmienia się w trakcie lotu, pilot dostaje uaktualnienia drogą radiową.

www.emetro.pl/emetro/1,85648,7756849,Pytania_o_lot_i_pogode.html

Wywiad MO z Latkowskim

Monika Olejnik: A wiedzieli, że pogoda jest niedobra?

Robert Latkowski: Oczywiście wiedzieli, że pogoda jest niedobra, zresztą w pierwszych słowach transkrypcji, która jest z rozmów prowadzonych w kokpicie to wynika, kiedy rozmawiają między sobą i mówią, że pogoda jest tam makabra, no i nic nie widać. A już w końcowej części mówią, że coś tam, jakieś ziemia przebije, może nie będzie tragedii, to znaczy, oni potwierdzają, że są w pełni świadomi, że znają warunki atmosferyczne jakie są na lotnisku w Smoleńsku, a dodatkowo jeszcze w powietrzu kilkakrotnie dostawali te warunki.

Monika Olejnik: Generał Błasik też wiedział jeszcze przed startem samolotu, że pogoda jest niedobra.

Robert Latkowski: Musiał wiedzieć, musiał, on dowodzi całym lotnictwem, znaczy dowodził całym lotnictwem i ma swoją służbę też meteorologiczną, wojskową, natomiast na pewno był zapoznany z prognozą pogody i nie wykluczam, że znając te warunki pogodowe, jakie są na lotnisku w Smoleńsku, przejął – można tak powiedzieć – dowodzenie tym samolotem i on składał meldunek prezydentowi o gotowości do lotu. Może chciał w ten sposób, no liczył na to, że może w momencie podejścia do lotniska już nie będzie takich tragicznych, znaczy takich złych warunków, które by uniemożliwiały lądowanie tego samolotu, może nie chciał peszyć pasażera wcześniej.

Monika Olejnik: A kto zadecydował, że samolot będzie startował skoro była zła pogoda?

Robert Latkowski: Tylko mógł zadecydować o tym dowódca sił powietrznych.

Monika Olejnik: Tylko on, tak?

Robert Latkowski: Tylko on.

 

Jak wiemy samolot mial PODOBNO ustalone dwa lotniska zapasowe Witebsk i Minsk, co jednoznacznie wynikalo z przepisow narzuconych przez klasyfikacje lotniska docelowego - ZZZZ 015 ale na tych lotniskach nie było zadnego zabezpieczenia ze strony BOR-u!

No to ja nadal pytam

Czy byly dwa plany lotu ? Skoro Witebsk byl nieczynny

mmariola.salon24.pl/245518,dwa-plany-lotu-tu154

Czy lot oblotowy o nr  PLF 1-2-0-1 oznacza, ze na pokladzie byl general Blasik a jesli nie to co oznacza cyfra "0"!??

mmariola.salon24.pl/250588,plf121-i-plf122-to-loty-techniczne

Czy PREZYDENT MUSIAL "SPOZNIC" SIE DO SMOLENSKA

by pozostali czlonkowie delegacji, borowcy, dziennikarze,zdazyli na czas?

mmariola.salon24.pl/264206,prezydent-musial-spoznic-sie-do-smolenska

Kim byli zamachowcy na pokladzie TU154?

mmariola.salon24.pl/247541,kim-byli-zamachowcy-na-pokladzie-tu154

MMariola
O mnie MMariola

„I jak ten głupiec u mądrości wrót Stoję – i tyle wiem, com wiedział wprzod" Large Visitor Globe

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka